Groot nieuws van Muriel hier op de blog dit weekend:
Ellie, Tom is de vader van Sandrine… Peggy heeft het hem gezegd. Er is geen twijfel meer.
En waarom Peggy daar zo zeker van is, dat meldde Kbhunl als eerste:
Peggy (heeft) de laatste 4 sry 3 maand die ze in canada woonde alleen seks gehad met Tom, heeft ze hem zelf gezegd
1 keer hebben ze zelfs het condoom vergeten
Lore en Julie konden dat bevestigen.
En nu?? Zoveel vragen, en voorlopig zonder antwoorden….
Gaat Peggy vertrekken of niet? Christel denkt van wel, maar de meesten van jullie hopen dat ze blijft, of terugkomt …
En dan het ongeval van Kris – bedankt om me op de hoogte te brengen, Elise. Ik wacht met spanning tot ik meer verneem. Haalt zij het of niet? En wat zullen de gevolgen voor Sanitechniek zijn?
Gelukkig heb ik ook een positief nieuwtje. Kijk wat ik vanochtend in m’n brievenbus heb gevonden:
Eindelijk! ‘k heb het in grote letters in m’n agenda gezet, op donderdag 21 mei. En ik ben meteen nog even bij de Fit & Fun langsgegaan …
![]()
Jammer dat ik niet uitgenodigd ben voor het avondfeest. Maar het is blijkbaar in beperkte kring. En uiteraard ga ik naar de plechtigheid op het stadhuis … Die huwelijksreis, die intrigeert me ook. Waar zouden ze naartoe gaan??
Ten slotte – ik dacht het later te vertellen, maar nu jullie toch nieuwsgierig zijn…. Vorige week hebben de mensen van Radio 2 Avondpost me gevraagd of ik volgend seizoen wil voortdoen. Ik heb ja gezegd, want ik heb de indruk dat jullie dat wel leuk vinden
. En die informatie ga ik dan weer dagelijks op m’n blog zetten. Dus JA ik doe voort met m’n blog! Trouwens, ik vind dit een fantastische hobby!!












44 reacties
11 mei 2009 bij 10:15
Christel
Toch een kleine nuance Ellie: ik denk wel dat Peggy nu vertrekt, maar ik denk ook dat ze uiteindelijk terug gaat komen.
Volgens mij kan ze de hele toestand met Sandrine en Tom toch niet zo makkelijk naast zich neerleggen. Anders had ze alles ook niet aan Tom verteld lijkt me. Ik denk dus dat we daar zeker nog meer van gaan horen!
Maar wat een leuke kaart van Cois en Julia! En leuk om te horen dat je ook volgend seizoen doorgaat met je blog
11 mei 2009 bij 10:37
Elise
Ik vind het fantastisch dat je met de blog doorgaat!!!!!
Een grappige kaart. Net een filmposter in het klein.

Waar zal de huwelijksreis heengaan? Ergens zonnig zoals Griekenland of Spanje? Of iets dichter bij huis. Nederland?
Zullen we trouwens nog iets zien van die reis? Dat zou wel leuk zijn.
Maar waar ik op het moment toch wel het meest nieuwsgierig naar ben is, hoe is het met Kris.
En als ze het redt, waar ik wel van uitga, je moet tenslotte positief blijven, zal ze Waldek de schuld geven. Aangezien ik Geens weer heb zien lopen, hoop ik niet dat Waldek gearresteerd wordt.
11 mei 2009 bij 10:51
Lien
Ivm met Geens denk ik net aan het volgende scenario:
Bij zo’n zwaar accident komt de politie er aan te pas waarschijnlijk. Mo is getuige en zal misschien Waldek beschuldigen dat hij het expres deed. Als we dan verder gaan op die arrestatie zoals Elise net zegt, dan wordt Waldek misschien gearresteerd op verdenking van doodslag?
Oeioeioei, ik hoop dat dit niet waar is!
11 mei 2009 bij 10:58
Christel
Ik denk eigenlijk niet dat Kris dat zou doen, Waldek beschuldigen… Mo waarschijnlijk wel, maar Kris zal vast wel zeggen dat het een ongeluk was. Want dat was het uiteindelijk ook.
Maar of Waldek dan bij Sanitechniek gaat blijven werken na alles wat er gebeurd is, is maar de vraag! En bovendien gaat het ook steeds moeilijker worden om zijn slippertje met Kris verborgen te houden voor Rosa op deze manier denk ik. Want Waldek zal Rosa toch een verklaring moeten geven waarom Mo zo moeilijk tegen hem doet. En dan kan het ook nog zijn dat Mo het zelf tegen Rosa zegt, om Waldek een hak te zetten…
11 mei 2009 bij 11:06
Elise
Waldek krijgt het inderdaad nog moeilijk de komende tijd. Kris kennende denk ik ook niet dat ze een klacht zal neerleggen, maar het zal van Mo afhangen wat hij verklaart tegen Geens.
Rosa zal ook wel willen weten wat er gebeurt is en dan komt het misschien wel uit van Waldek en Kris.
Ik ben ook benieuwd of Waldek ontslag zal nemen of zal krijgen van Mo. Want dat zit er toch wel een beetje aan te komen.
En hoe moet het dan verder bij Sanitechniek? Ze zaten al moeilijk met te veel werk en zo wordt het nog erger.
11 mei 2009 bij 11:31
Christel
Het is eigenlijk ook geen werkbare situatie meer daar bij Sanitechniek. Er zal veel moeten gebeuren wil Waldek daar kunnen blijven werken! En nu dit gebeurd is, ziet het er voorlopig al helemaal niet meer naar uit dat het goed komt tussen Mo en Waldek… En dat geruzie terwijl je op een werf bezig bent, kan bovendien ontzettend gevaarlijk zijn. Daar komen alleen maar meer ongelukken van! Ik snap toch niet dat Waldek daar nog steeds gaat werken. Ik denk toch dat ik ontslag had genomen in zijn geval. Je zult elke morgen op die manier naar je werk moeten…
Voor Sanitechniek ziet het er inderdaad niet goed uit, zeker niet als Waldek ophoudt! Kris zal op z’n minst ook wel een tijdje uit de running zijn, en dan moet Mo dus het werk alleen doen… Ik ben benieuwd hoe ze dat op gaan lossen! (zoals jij al zei, kan Luc misschien tijdelijk bijspringen als loodgieter, haha
)
11 mei 2009 bij 11:39
Elise
Ik ben blij dat het bij mij op het werk niet zo toegaat als bij Sanitechniek.
Als ik Waldek was, had ik al veel eerder ontslag genomen.
De enige manier om het werk nog een beetje rond te krijgen, is dat Luc z’n overall weer van zolder haalt.
Ik kan haast niet wachten om dit te zien. Maar misschien trekken ze wel een tijdelijke kracht aan. Er zijn toch ook nog uitzendbureaus?
Hoe zal Luc trouwens reageren als Waldek ontslag neemt of krijgt? Hij wil koste wat kost dat het werk doorgaat en Waldek is een goede kracht. Hij zal waarschijnlijk eerst op allerlei manieren proberen Waldek terug te krijgen. Maar zoals je als zegt Christel, Mo en Waldek kunnen voorlopig niet samenwerken.
11 mei 2009 bij 12:35
Ellie Vranken
Er hangt blijkbaar veel onheil in de lucht …
@ Lien: Waldek verdacht van doodslag … wat een ramp zou dat zijn
@ Christel : die nuance is inderdaad wel belangrijk …
@ Elise en Christel : bedankt voor jullie positieve reactie!!
11 mei 2009 bij 12:39
liesbeth
Mo is de grote schuldige van het ongeluk van Kris met zijn presipe
hij moest waldek naar huis laten gaan om afscheid van peggy te nemen
11 mei 2009 bij 12:43
Mieke
2 kwade koppen 2 schuld…
11 mei 2009 bij 12:48
Mieke
en Ellie, het zal toch niet in Nederland zijn die welness???
dan ga ik even kijken bij die welness…genieten van al dat geluk…
daar wordt een ander mens ook gelukkig van.toch?
met al die andere narigheid.
Maar ik gun het jonge bruidspaar ook een verre reis!
en wat fijn dat je blijft Ellie. alvast bedankt!
11 mei 2009 bij 12:57
liesbeth
Mo is de grote schuldige van het ongeluk van Kris met en met zijn presipe
hij was niet meer samen met kris heeft hij nog niet geleert uit het verleden dan was hij ook verkeerd het bijna zijn huwelijk gekost met veronique en ook met Aisha ze moest trouwen met Sam .we zijn niet in marokko als hij de gebruiken wil na leven moet hij maar terug gaan . kris was zijn bezit niet ze is een vrije vrouw
het is te hopen dat Kris rap weer de oude is
11 mei 2009 bij 13:05
Elise
Ik denk dat we het allemaal wel zo’n beetje eens met je zijn liesbeth wat Mo aangaat, maar ja, hij denkt er zelf anders over.
Hij kan het niet verdragen dat Kris en Waldek samen naar bed zijn geweest.
Luc heeft het hem ook al meerdere keren gezegd dat dat gebeurd was ten tijde dat Mo en Kris niet bij elkaar waren. Bovendien had Mo Kris zelf de deur uitgezet, dus wat wil hij nu eigenlijk.
11 mei 2009 bij 14:16
Christel
Goh, ik begrijp wel dat Mo het moeilijk heeft met het feit dat Kris en Waldek samen geslapen hebben. Het was dan wel ten tijde dat ze niet bij elkaar waren, maar toch…
Maar hij heeft Kris dat vergeven, dus dan moet hij dat Waldek in principe ook vergeven. En iedereen doet wel eens iets waar hij spijt van heeft achteraf, da’s menselijk. Door zo boos te blijven op Waldek, kan hij het nooit achter zich laten. Dus dat is ook niet verstandig! Maar ik ben het met Mieke eens: 2 vechten 2 schuld.
Ik heb zojuist ook het stukje kunnen beluisteren. Wat leuk voor Julia en Cois dat ze de huwelijksreis cadeau krijgen! Dat is een mooie meevaller…

En Cois heeft gelijk dat hij zijn pak ook niet aan Julia laat zien, nu hij haar jurk van te voren niet mag zien, haha. Dan is de verrassing op de dag zelf ook des te groter!
Maar die jurk… Het zal voor Julia nog een akelige verrassing worden, als ze te weten komt dat er een scheur in zit… Ik ben benieuwd of, en zo ja hoe Paulien en Katrien dat op gaan lossen! Niet zo netjes van ze om zo om te gaan met de trouwjurk van hun moeder. En Julia is er nog wel zo blij mee…
11 mei 2009 bij 14:29
Elise
2 vechten 2 schuld daar ben ik het wel mee eens, maar Mo is gebrand op Waldek terwijl hij Kris al vergeven heeft.
Luc heeft hem dit ook al eens onder de neus gewreven, maar het schijnt gewoon niet door te dringen.
Als huwelijksreis kun je hier bij ons in Drenthe (Nederlandse provincie in het Noorden) ook prima terecht. Zéér aan te bevelen.
Ja, die jurk, daar zullen ze van de week toch wel iets aan moeten doen. Katrien en Paulien zijn blijkbaar geen ster in het naaien, dus wat zullen ze doen?
11 mei 2009 bij 15:05
Catherine
Ben wel benieuwd naar wat we deze week allemaal gaan te zien krijgen.
Hopelijk is de toestand van Kris niet te erg, maar het zag er toch niet geweldig uit voor haar. Waldek moet zich afschuwelijk voelen. En Mo… tja, volgens mij gaat hij Waldek van alles de schuld geven. Gezien de huidige toestand gaat Sanitechniek het moeilijk krijgen. Er zal wel een onderzoek aan te pas komen vermits het een arbeidsongeval met toch blijkbaar “ernstige” gewonden. Wij hebben hier wel vaker ongevallen op het werk, geen ernstige dingen. Maar 1 x hebben we toch wel een ziekenwagen moeten bellen en toen hebben we ook bezoek gehad van de politie. Ik denk ze automatisch verwittigd worden wanneer je de spoed opbelt voor een ziekenwagen en dat ze dan zowieso een kijkje komen nemen. De toekomst van Waldek bij Sanitechniek is volgens mij helemaal om zeep. D’er gaan nog fameuze spanningen zijn tussen Mo en Waldek. Tenzij Mo eindelijk inziet dat hij fout bezig was… maar vermist hij nogal op zijn principes gericht is…
Nu Tom weet dat hij de vader is ben ik toch wel ongeduldig om te weten wat de consequenties gaan zijn voor hem en iedereen die erbij betrokken is. Volgens mij gaat Peggy terugkomen of wie weet, zou Tom haar achternagaan ?
Hij lijkt echt wel helemaal hulpeloos. ‘k Vraag mij af of hij het aan Peter gaat vertellen? Hij is al zo vaak “te biecht” gegaan bij hem…
Misschien gaat Tom toch een DNA-test aanvragen om er echt 100% zeker van te zijn zoals Peter het voorgesteld heeft.
‘t Belooft allemaal zo spannend te worden en ik voel dat we uitgehongerd gaan afwachten dat het nieuwe seizoen herbegint !
Ellie het is geweldig dat je met de blog doorgaat het volgende seizoen !
Misschien gaan Katrien en Paulien op zoek gaan naar dezelfde jurk om te huren zodat ze die stiekem kunnen veranderen en Julia er niets van merkt… Als Julia nu te weten komt wat er gebeurd is dan krijgt die gewoon een zenuwinzinking! Ze is al zooo gestresseerd voor het huwelijk ! Ocharme toch, ik hoop echt dat het goedkomt.
Hoe zal Cois er uiteindelijk uitzien?!
11 mei 2009 bij 16:54
Julie
@Christel, Elise, Catherine, … : ”Ellie het is geweldig dat je met de blog doorgaat het volgende seizoen !”
Ja wat een goe dnieuws zeg !
Zoals enkele mensen hier al dachten dat hij bij Peter een DNA-test ging vragen…
We waren er al in de buurt hé !
11 mei 2009 bij 19:01
lore
Mo katrien eeft da kleed toch gescheurt ofs?
11 mei 2009 bij 19:04
lore
ik vind het echt heel leuk dat dat je verder doet met je blog volgend seizoen!
11 mei 2009 bij 19:11
Lieve
Het is goed voor Tom dat hij bij Peter terecht kan. Het is altijd goed om aan iemand je hart uit te storten.
Wat het huwelijk betreft…
De uitnodigingen vind ik persoonlijk veel te modern. Het is duidelijk dat Julia’s dochters dit ontworpen hebben, maar het is helemaal niet mijn stijl.
Ik vond wel dat Katrien er prachtig uit zag met dat trouwkleed aan! Ik kan mij niet voorstellen dat Julia er even mooi gaat uitzien.
Mo had Waldek voor de keuze gezet: Peggy wegbrengen => ontslag OF niet naar Peggy en blijven werken. Als ik Waldek was, had ik voor het eerste gekozen. Ik kan het mij echt niet voorstellen dat ik blijf werken bij zo iemand die enkel teert op zijn verschrikkelijk ouderwetse principes.
Ik hoop dat Waldek zelf zijn misstap aan Rosa kan opbiechten en dat dat niet gedaan zal worden door Luc of laat staan Mo.
11 mei 2009 bij 19:16
Elise
Ja, wie zal het Rosa vertellen? Dat is de grote vraag. Ik hoop dat Waldek het zelf doet, anders zouden de gevolgen nog wel veel groter voor hem kunnen zijn.
11 mei 2009 bij 19:48
Katrien
Kei fijn dat je verder doet Ellie!
11 mei 2009 bij 20:38
kbhunl
Dit had ik nooit gedacht van Mo, Waldek zo zwart maken bij de politie, hij verklaarde dat Waldek Kris met opzet heeft aangereden, Luc kon zijn oren niet geloven, en ik ook niet
11 mei 2009 bij 20:42
Elise
Die Mo wil complete wraak.
Ik hoop dat Kris dit te horen krijgt. Dan zou ze toch nooit geen verhouding meer willen hebben met Mo.
11 mei 2009 bij 20:44
Julie
@Kbhunl : Ik dacht al dat hij zo’n streek ging uithalen !
Wat bezielt hem toch? …
En ik hoop echt dat Peggy terugkomt naar Tom en samen dat kind met hem opvoedt !
11 mei 2009 bij 20:45
Elise
Mo is gewoon een gigantische klootzak. Sorry dat ik het zo zeg, maar hij gaat veel te ver.
11 mei 2009 bij 20:54
Lien
Zoals ik vanmorgen als zei:
Ivm met Geens denk ik net aan het volgende scenario:
Bij zo’n zwaar accident komt de politie er aan te pas waarschijnlijk. Mo is getuige en zal misschien Waldek beschuldigen dat hij het expres deed. Als we dan verder gaan op die arrestatie zoals Elise net zegt, dan wordt Waldek misschien gearresteerd op verdenking van doodslag?
Oeioeioei, ik hoop dat dit niet waar is!
Mo beschuldigt Waldek idd.
11 mei 2009 bij 20:56
Elise
Als ik Kris was en ik zou dit te weten komen, zou ik niets meer met Mo te maken willen hebben. Ik kan me er nog steeds kwaad over maken.
Wat een lafhartige streek.
11 mei 2009 bij 21:00
Katrien
Echt laf van Mo, eigenlijk zou Mo beschuldigd moeten worden. Hij is begonnen met Waldek te pesten/plagen. Dit is gwn pesten op het werk! Dat is ook al strafbaar.
11 mei 2009 bij 21:02
Catherine
Amaai ! Da’s wel héél laag van Mo om Waldek te beschuldigen van opzet ! Voor iemand die beweert zich aan zijn principes te houden… liegen maakt dus deel uit van zijn principes ! Hoe ver gaat hij nog gaan???
Hij doet er echt wel alles aan om Waldek diep in de put te helpen ! Wat zijn dat toch voor mooie principes ! Hopelijk zal de verklaring van Kris die van Mo tegenspreken (als ze ten minste in staat is een verklaring af te leggen en zich te herinneren wat er gebeurd is) !
Volgens mij gaat Tom het enorm moeilijk hebben nu Peggy hem heel duidelijk heeft gezegd dat Sandrientje van hem is. Hij gaat het nooit kunnen uithouden in die situatie ! Vooral dat hij elke dag zijn eigen dochtertje gaat zien ! En erop toezien dat Ann, zijn zus, zijn bloedeigen dochtertje opvoedt… :§
Ik stel me weer eens volgende vraag: Als Peggy toch wist dat Tom de vader was van haar kindje en ze wou het afstaan… warom dan aan Ann… Ofwel had ze nooit gedacht dat ze Tom nog ooit zou zien toen ze vanuit Canada terugkwam???
Ik hoop dat Simonne zich niet gaat laten strikken door Jean-Marie ! Wa voor ne rokkenjager is me da ! Frank heeft dus absoluut niks door dat Jean-Marie zijn Simonneke aan’t verleiden is hé !
11 mei 2009 bij 21:03
Elise
Helemaal mee eens Katrien. Mo heeft Waldek zo ver opgestookt dat dit de gevolgen zijn. Hij is net zo schuldig, misschien nog wel meer, dan Waldek.
Ik hoop niet dat Waldek gearresteerd wordt. Hij zal natuurlijk een andere verklaring afleggen en dan is het maar net de vraag wie Geens gelooft.
11 mei 2009 bij 21:09
Katrien
Waarschijnlijk doet Geens met Waldek hetzelfde als met Eric. Eerst Waldek het enorm moeilijk maken en na verloop van tijd vrij laten ofzo.
11 mei 2009 bij 21:12
Elise
Ik denk niet dat dat nu zo gaat. Het gaat per slot van rekening niet om een moord, maar om een ongeluk. Ik neem tenminste aan dat dat verschillend behandeld wordt.
11 mei 2009 bij 21:19
Katrien
Ja, je hebt gelijk
Ik hoop toch dat het verschillend is
11 mei 2009 bij 21:23
Elise
De verklaring van Waldek ben ik ook benieuwd naar. Zal hij vertellen over die ruzie tussen hem en Mo. En wie gaat er allemaal van weten? Ik denk dan aan Rosa. Zal zij het binnenkort te weten komen? Zij wil toch ook weten wat die ruzie tussen Waldek en Mo was.
11 mei 2009 bij 21:23
Julie
@Elise : Ja, inderdaad Elise !

Groot gelijk …
11 mei 2009 bij 21:25
Julie
Groot gelijk over …
”Ik denk niet dat dat nu zo gaat. Het gaat per slot van rekening niet om een moord, maar om een ongeluk. Ik neem tenminste aan dat dat verschillend behandeld wordt.”
(Ik was dat er vergeten bij te schrijven) =S
11 mei 2009 bij 21:26
Elise
Ik dacht al dat het daarover ging.
11 mei 2009 bij 21:30
Julie
Ah, oké dan is het goed hé !
Ik begrijp niet hoe Waldek dit nog langer kan tolereren hé …
Laat hij zich zomaar doen?
Volgens mij wilt hij wel weg van bij sanitechniek, maar voelt zich nu schulder.
Daarmee denkt hij misschien te vluchten … =S
Zou dat niet kunnen?
11 mei 2009 bij 21:35
Elise
Waar zou Waldek naar toe moeten vluchten. Op het moment weet hij nog niet eens welke verklaring Mo heeft afgelegd. En ik heb het gevoel dat hij nog steeds geeft om Kris. Iets meer dan een gewone collega bedoel ik dan.
Dus hij zal wel willen weten of ze weer gezond wordt. Maar dat hij niet langer bij Sanitechniek wil werken, lijkt me vrij logisch.
Maar het kan ook nog zijn dat Mo hem ontslaat. Luc heeft dit de hele tijd nog tegen kunnen houden, maar of hem dit nog lukt? Geen idee.
11 mei 2009 bij 21:37
Julie
Ja, ik heb er echt geen idee van hoe dit gaat aflopen hé ! =S
11 mei 2009 bij 21:39
Elise
Ik kan haast niet wachten tot morgen wat de gevolgen zijn van Mo’s lafhartige daad. Luc was er zeker niet happy mee en als Waldek het hoort, hij natuurlijk ook niet.
12 mei 2009 bij 09:23
esmée
ik denk dat waldek nu zijn ontslag wel zal geven na die walgelijke daad van de Mo. Enfin,dit ging toch echt te ver!Waldek beschuldigen dat hij met opzet Kris omver heeft gereden. Echt een lage streek. Misschien als ze die Jean-Marie bij Taxi ter Smissen buiten gooien dat Waldek daar dan kan gaan werken!En hoe gaat Rosa reageren als Waldek naar de politie moet. Nu gaat ze toch wel iets te weten moeten komen van die affaire van kris en waldek.
12 mei 2009 bij 16:42
Julie
@esmée : Hij kan nu toch niet zo maar weggaan hé … , dan zal Mo denken dat hij van zijn problemen vlcuht ! =O
Hij had al eerder moeten weggaan bij Sanitechniek !
Maar waarom deed hij het dan niet?