Barbara was deze morgen niet aan het werk hier aan de overkant … dat is heel vreemd, want ze is altijd erg stipt. Ze zal toch niet vertrokken zijn?
Maar nu over Tom. Die heeft mij verrast!

Die laatste opmerking, zou hij daar iets concreets mee bedoelen? Hopelijk niet wat Julie hier vorige week suggereerde:
… of Tom niet gaat chanteren. Zo van als Peggy niet mag komen, dan kom ik ook niet
Want dat zie ik niet goed aflopen!
Vanavond ga ik nog ‘ns langs in Ter Smissen. ‘t Is alweer een tijdje geleden …











41 reacties
17 maart 2010 bij 07:26
caroline
Tom is goed bezig ! Mooi zo.
Ik ben echt blij voor Tom en Peggy een mooi koppel.
Een fijne dag allemaal
Caroline
17 maart 2010 bij 09:10
Sylvie
Ik kan het fragment niet horen want ik zit op het werk. Wat is Tom van plan misschien?
17 maart 2010 bij 10:59
Christel
Ik kan het fragment nu ook niet beluisteren, dus ik weet niet precies wat Tom verder van plan is. Toch zie ik het er ook wel van komen dat hij ermee gaat dreigen om niet naar Marianne’s trouwfeest te komen.
Ik heb niks met Tom en Peggy op momenteel, maar dat komt vooral door hun houding naar Bianca toe.
Wat Marianne doet, dus Tom verwijten dat hij niet voor Bianca kiest, vind ik niet kunnen. Waar maakt ze zich bovendien zo druk om? Haar zoon is gelukkig met Peggy, en Bianca zou hem toch niet meer willen. Wat heeft het dan nog voor zin om zo moeilijk te blijven doen? Haar kinderen zijn oud genoeg om hun eigen boontjes te doppen, en Marianne zou dat moeten beseffen vind ik.
Van de andere kant zou ik het wel heel sneu voor haar vinden mocht Tom niet op haar bruiloft komen. Ze heeft dit uiteindelijk wel voor een groot deel zelf in de hand, maar waarschijnlijk krijgt ze ook weer problemen met Jenny bijvoorbeeld, als ze Tom en Peggy alsnog gewoon laat komen. Dus ook voor Marianne is dit een heel lastige situatie lijkt me.
Als ik haar was zou ik het allemaal gewoon laten rusten. Het zijn allemaal volwassen mensen met recht op een eigen leven. En als haar zoon gelukkig is met Peggy, dan is dat gewoon zo.
Maar ergens heb ik het idee dat Peggy niet de enige reden is dat Marianne zich nu zo druk maakt. Misschien is ze wel bang dat Tom en Peggy over een tijdje Sandrine terug willen, want die kans zit er toch wel in vrees ik…
Ik weet natuurlijk niet of Marianne zover door denkt, maar het zou wel het een en ander verklaren in elk geval…
17 maart 2010 bij 11:05
Myrthe
Een derde reden waarom Marianne Peggy niet als schoondochter wil is Rosa. Marianne en Rosa zijn eigenlijk nooit vriendinnen geweest eerder vijanden.
Ik kan haar wel begrijpen dat ze niet staat te springen om Rosa als familie te beschouwen.
Maar ze zal toch water bij de wijn moeten doen want als Peggy niet mee mag naar het trouwfeest dan zal Tom er ook niet zijn.
17 maart 2010 bij 11:59
Sylvie
Mocht ik Peggy zijn, ik zou toch niet staan springen om naar het huwelijk van Marianne en Geert te gaan…
17 maart 2010 bij 12:00
esmée
gister in de aflevering werd het heel duidelijk dat youri jelena in louche zaakjes meetrekt!dingen die ze helemaal niet wilt!! er is hier al gezegd dat hij misschien een pooier zou zijn,maar ze werkt nu niet meer ‘s nachts, dus is hij misschien een mensenhandelaar??wat denken jullie?
17 maart 2010 bij 12:04
caroline
die youri is echt niet ok
waldek zal nog wel ter hulp komen denk ik en meer dan dat…
17 maart 2010 bij 12:08
Joyce
Ik hoop niet dat Waldek nu in de problemen gaat komen.
17 maart 2010 bij 12:22
Myrthe
Als Waldek jelena gaat beschermen dan komt hij zeker in de problemen.
Met jouri heb je liever geen ruzie.
Ik hoop dat jelena snel iemand vindt die met haar wil trouwen iemand anders dan eddy dus. Voor zo een mooi en lief meisje moet dat toch geen probleem zijn. Alles is beter dan met Eddy trouwen.
Eddy is geen haar beter dan Youri ze kan daar beter weg blijven.
17 maart 2010 bij 12:26
Ellie Vranken
@ Sylvie: ik hoop dat Peggy inderdaad gewoon niet wil meegaan, dat zou veel problemen voorkomen.
@ Christel: Marianne heeft daar tegen mij nog niks over gezegd, maar volgens mij heeft ze dat zeker in haar achterhoofd – of is het een onbewuste angst van haar.
17 maart 2010 bij 13:08
Elise
Die Youri is echt niet ok. Hij en Jelena. Neef en nicht. Ja! Natuurlijk!
Als je dat nu nog gelooft, heb je wat gemist.
Maar toch begrijp ik iets niet. Youri geeft Nancy en Eddy geld als Eddy met Jelena trouwt. Hoe zit er dan voor hem voordeel in.
Hij wil er op de één of andere manier geld uithalen, maar hoe is mij totaal niet duidelijk.
Het is niet te hopen dat Jelena in handen valt van die andere gast. Die Celan of zo. Ik weet z’n naam niet precies meer.
Zal Nancy dat geld nog bij elkaar krijgen nu Femke niets wil geven?
Dan zal Eddy alsnog met Jelena moeten trouwen.
Jelena ziet Waldek wel zitten, maar volgens mij is Waldek nog steeds niet over Rosa heen.
Zoals hij gisteren met die foto in z’n handen zat…
Ellie, als je toch naar Ter Smissen gaat, neem je fototoestel dan mee. Misschien kun je nog wat leuke plaatjes maken.
17 maart 2010 bij 13:11
Christel
@Ellie: dat zou inderdaad ook nog kunnen, dat het onbewust is. Maar ik denk ook zeker dat het in elk geval meespeelt… Nu maar hopen dat het zover niet komt! Al vrees ik ervoor…
@Sylvie: dat zou inderdaad een goede oplossing zijn, als Peggy in dit geval thuis zou blijven. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat Peggy staat te springen om bij dat huwelijk te zijn, en dan blijft in elk geval op die dag de vrede bewaard tussen iedereen…
Het kan natuurlijk wel zijn dat Tom daar weer niet mee akkoord gaat.
17 maart 2010 bij 13:13
Elise
Nog even over die evaluatie van Franky. Ik had ook niet verwacht dat hij daar slecht over beoordeeld zou worden. De stagebegeleider, in dit geval Luc, moet die volgens mij schrijven. Luc zal Franky nooit afvallen.
Ik ben wel benieuwd hoe Bram z’n evaluatie eruit ziet. Maar dat zal ook wel goed zijn denk ik. Z’n houding laat af en toe te wensen over, maar z’n werk doet hij volgens mij wel goed.
17 maart 2010 bij 13:16
Thomas
Het voordeel voor Youri is het geld dat hij krijgt van Jelena. Zij betaalt meer aan Youri dan dat Youri aan Eddy en Nancy betaald. De overschot verdwijnt in zijn zakken.
17 maart 2010 bij 13:21
Delphientj
Zou het niet mogelijk zijn dat Youri enkel de tussenpersoon is, de mensensmokkelaar, die ervoor zorgt dat die meisjes naar hier kunnen komen, en dan die andere, Scelan ofzo, een pooier is. Dan zou het lot van Yelena afhangen van haar kans op een huwelijk. Komt er een huwelijk, dan hoeft ze zich niet te prostitueren, zo niet valt ze in de handen van Scelan…
17 maart 2010 bij 13:25
Ellie Vranken
Als ik jullie bedenkingen over Youri lees, dan lijkt het me verstandig om uit z’n buurt te blijven!
17 maart 2010 bij 13:40
Elise
Delphientj, Youri betaalt voor een huwelijk tussen Jelena met wie dan ook. Dat kost hem dus geld.
Voor zover ik het nu kan bekijken, is hij niet het menslievende type die dit doet voor Jelena. Hij wil er op de één of andere manier zelf geld aan verdienen. Jelena interesseert hem niet. Als zij er niet was, had hij het met een andere vrouw uit Albanië, of waar dan ook, geprobeerd.
17 maart 2010 bij 14:22
Christel
Inderdaad Ellie, het beste is heel ver uit z’n buurt te blijven. Die kerel is langs geen kant te vertrouwen! Ik had gisteren echt medelijden met Jelena… Bovendien vrees ik voor Eddy en Nancy. Als dat maar goedkomt…
Ik vrees dat Jelena de prostitutie sowieso niet ontloopt… Als het huwelijk doorgaat, dan wordt Youri misschien haar pooier, en gaat het huwelijk niet door, dan valt ze in handen van die andere griezel. Tenminste, dat denk ik toch.
17 maart 2010 bij 14:27
Elise
Dan had Youri dat ook direct kunnen doen.
Hij ziet er blijkbaar meer in om Jelena uit te huwelijken.
17 maart 2010 bij 14:40
Thomas
Volgens mij heeft Jelena eens gezegd dat ze moest werken om geld te verdienen om aan Youri te geven. Ze zal ongetwijfeld meer moeten betalen dan de €15000 die Youri aan Eddie en Nancy geven.
17 maart 2010 bij 14:55
Lien
Een ander spoor (het is wel vergezocht maar soit): Eddy heeft op de een of andere manier Youri een loer gedraaid. Eddy weet dat zelf niet meer (misschien was hij zat, of was het onbewust). Door dat schijnhuwelijk wil Youri Eddy terugpakken. Hij zal er dan wel voor zorgen dat het uitkomt.
17 maart 2010 bij 15:04
Elise
Dat lijkt me inderdaad ver gezocht. Zo slim is Eddy niet.
17 maart 2010 bij 15:04
Christel
@Elise: Maar als Jelena via een huwelijk een verblijfsvergunning krijgt in België, dan kan Youri haar als prostituee laten werken in België en omstreken. Ik denk dat hij daar meer voor haar krijgt dan in het land waar ze vandaan komt, toch?
17 maart 2010 bij 15:06
Christel
@Lien: volgens mij heeft Eddy inderdaad niet het verstand om Youri een loer te draaien..
17 maart 2010 bij 15:06
Elise
Prostitutie kan ook heel gemakkelijk illegaal. Daarvoor heb je geen verblijfspapieren nodig.
Ik denk dat er veel meer achterzit, maar ik heb nog geen idee wat. Zo bekend ben ik niet in dat wereldje.
17 maart 2010 bij 15:18
Christel
Hmmm…Da’s natuurlijk ook wel weer zo…
Dan weet ik het ook niet meer.
Ik ben (gelukkig!) ook niet zo thuis in dat wereldje, dus we zullen gewoon nog even geduldig moeten afwachten dan, tenzij iemand anders hier een idee heeft.
17 maart 2010 bij 15:29
Lien
Ik geef het toe, het is inderdaad zeer vergezocht. Het was gewoon een gedachtesprongetje.
Ik vind het immers raar waarom Youri voor Eddy koos. Als het collega’s zijn, zou hij Eddy toch een beetje moeten kennen. En dan is er ook nog Nancy… En Britney, die gaat toch naar school, en je weet hoe kinderen zijn: die kan gewoon zeggen dat er nu een even een andere vrouw bij haar papa woont, dat die met haar papa gaat trouwen, maar dat hij daarna weer bij haar mama komt. Blijkbaar is Youri dan ook niet zo een groot licht, want hij kon toch op voorhand weten dat daar problemen zouden van komen. Het was toch veel gemakkelijker geweest om iemand te kiezen die vrijgezel is, zoals bvb Waldek. Ik vind het raar waarom Youri niet met Waldek in zee wil gaan. Zijn probleem, Yelena getrouwd maken, zou onmiddellijk opgelost zijn en met veel minder gedoe.
Hebben ze er ook al eens bij stilgestaan dat de dienst vreemdelingenzaken dat een beetje verdacht gaat vinden. Die zijn ook niet van gisteren hé, zeker niet wat betreft trucs om in België te blijven. Yelena gaat trouwen met Eddy, tot daar aan toe, dat kan nog zijn. Maar nu gaat ze plots niet meer trouwen en straks gaat ze misschien wel met iemand anders trouwen… Ik zou dat redelijk verdacht vinden moest ik Yelena haar dossier opvolgen.
En wat Tom betreft, ik vind het goed dat hij eindelijk volluit kiest en ook tegen zijn moeder durft in te gaan.
17 maart 2010 bij 15:49
Nathan
@Lien; misschien hebben Polen en Albanie ruzie met elkaar. Of ze kunnen elkaar niet uitstaan. maar dat laatste slaat eigenlijk nergens op want Waldek kan er uiteindelijk ook niks aan doen dat hij uit Polen komt. Je kan daar niet voor vragen he:)
17 maart 2010 bij 16:03
Ellie Vranken
Waar ik zelf aan denk: Eddy is een “doorsnee” Belg en Waldek is zelf Belg geworden via zijn huwelijk met Rosa …
17 maart 2010 bij 16:07
Elise
Maar Waldek is nu toch ook een “normale” Belg en als Jelena met hem zou trouwen zal hij z’n Belgische paspoort toch niet verliezen en Jelena geen Belgische paspoort krijgen?
Ik ken de Belgische wetten niet zo goed, maar dit lijkt mij niet logisch.
17 maart 2010 bij 16:40
Christel
Het zou natuurlijk wel kunnen dat ze Waldek om die reden meer onder de loep leggen, met als resultaat meer kans om door de mand te vallen.
@Lien, ik ben het met je eens hoor.
Het is hoe dan ook een heel risicovolle operatie om Jelena via een schijnhuwelijk met Eddy, of wie dan ook eigenlijk, legaal in België te krijgen…
17 maart 2010 bij 16:41
sofie
Tot vorige week was Waldek nog getrouwd eh… Trouwens, Waldek is een pak slimmer dan Eddy, en plooit niet meteen voor de gedachte aan een paar duizend euro extra dat hij kan uitgeven aan drank.
T is ook niet de bedoeling om een man te vinden voor Jelena waar ze de rest van haar leven bij blijft enzo
En wat er voor Youri inzit: je weet niet hoeveel geld hij gekregen heeft om voor haar voor een verblijfsvergunning te zorgen. Mensensmokkel is big business
17 maart 2010 bij 18:27
inge
zei youri gisteren niet: ‘zie dat je die pool hebt tegen eind van de week’?
Toch iets in die zin dacht ik.
17 maart 2010 bij 18:48
Joyce
Ja dat klopt heb ik toch ook gehoord.
17 maart 2010 bij 19:20
Elise
Wanneer zal Jelena op de website van Hof Ter Smissen komen. Ze maakt nu toch deel uit van het personeel. Of zullen ze daar mee wachten tot haar papieren in orde zijn. Dan kan het nog even duren.
17 maart 2010 bij 19:33
Ellie Vranken
Het lijkt me in elk geval niet verstandig om haar daar nu op te zetten! Ze is hier illegaal …
17 maart 2010 bij 19:44
Elise
Ze heeft toch tijdelijke papieren? Dat heeft ze tenminste tegen Rosa gezegd. Anders had Rosa haar ook niet aangenomen. Maar je hebt gelijk dat ze beter nog niet teveel bekendheid krijgt door op de site van Ter Smissen te staan. Daar kun je op het moment beter voorzichtig mee zijn.
17 maart 2010 bij 21:12
Benny
Ellie, zei jij echt dat Eddy een “doorsnee” Belg is? geloof me, doorsnee Belgen zijn een stuk slimmer. zegt dat nen ‘Ollander het u gezegd heeft
17 maart 2010 bij 23:07
Julie
Inderdaad Tom heeft het dan toch gedaan. Hij heeft het gewaagd om zijn moeder te chanteren.
Ik zie Jelena en Waldek nog een relatie hebben. Youri ziet dit blijkbaar helemaal niet zitten .. ! Wat ik mij afvraag is of Jelena echt familie is van Youri? En wat is Youri zijn functie / job? Waarschijnlijk iets illegaal .. Maffia misschien?
Nancy laat zich veel te veel doen ! Ik geef Femke 100 % gelijk wat betreft Eddy. Hij is Nancy haar liefde echt niet waard, hij bedriegt Nancy meestal ..
Mijn standpunt is : Ga daar weg, voor het te laat is !
Het is misschien wel gemeen, maar zo is het dus werkelijk .. The only thing I can say is : Good luck Nancy en Britney !
Groetjes ! x
18 maart 2010 bij 09:40
Ellie Vranken
@ Elise: klopt, theoretisch is ze in orde met haar verblijfsdocumenten. Ik heb me slecht uitgedrukt … ik bedoelde: ze is blijkbaar verwikkeld in illegale zaakjes
@ Julie: helaas heb je gelijk … alleen vraag ik me af of Nancy de kracht heeft om dat te doen …
18 maart 2010 bij 23:44
Judith
Het is aan de ene kant wel goed dat Tom durft opkomen voor zijn eigen keuzes en tegen zijn moeder durft ingaan, maar ik vind dat zijn timing toch verschrikkelijk is. Ze staat op trouwen!! Laat je niet doen mevrouw Bastiaens, maak van je trouwdag een schitterende dag, wat je zoon uit moge doen! Wil hij erbij zijn, goed, wil hij er niet bij zijn, spijtig voor hem! Dat is al wat ik ervan te zeggen heb.